Løsninger / Professionel hygiejne / Viden om /

Tæt samarbejde med Svanemærket om udvikling af nyt probiotisk Kiilto Pro produkt

Produkter, der er Svanemærket, er en central komponent i vores bestræbelser på at være på forkant med miljømæssig bæredygtighed i vores branche. Årets første lancering i Danmark omfatter et probiotisk rengøringsmiddel med det prestigefyldte Svanemærket.

Vi tilbyder et bredt udvalg af rengøringsmidler, hvoraf de fleste er Svanemærket, hvilket signalerer vores ambitiøse miljøindsats. Gennem et langsigtet samarbejde er mange svanemærkede rengøringsprodukter blevet introduceret på markedet, der henvender sig til professionelle.

Den seneste innovation inden for professionel rengøring er Kiilto Pro Universal Probio, det første probiotiske universalrengøringsmiddel i Finland. Beslutningen om at søge om svanemærket blev truffet tidligt i projektets start.

“Vi ønskede at være pionerer, fordi probiotiske universalrengøringsmidler med Svanen endnu ikke var tilgængelige på det finske marked. Svanemærkning understøtter også Kiiltos mål om at være førende på miljøområdet. Samtidig ønsker vi at understøtte vores kunders miljømål; nogle af dem ville ikke overveje et produkt uden Svanemærket,” siger Tiina Laurén, Solution Manager for professionel rengøring.

Integration af probiotisk universalrengøringsmiddel til professionel rengøring

Kiilto Pro Universal Probio er et universalrengøringsmiddel, der indeholder probiotika, gavnlige mikrober, der er ansvarlige for at rense mere effektivt og over tid erstatte skadelige mikrober såsom patogener, der ophobes på overflader. Laurén understreger, at produktet er særdeles velegnet til forskellige berøringsflader på steder som skoler, kontorer, børnehaver, hoteller, plejehjem og hospitaler.

Svanen kræver sikkerhed og effektivitet af rengøringsmidler samt af probiotika, der tilsættes produktet.

”At deltage i denne type ansøgningsproces om Svanemærket åbner virkelig øjnene op for de strenge krav til miljømærket. Men når kriterierne er opfyldt, giver det virkelig en god følelse at vide, at en uafhængig enhed har verificeret, at produktet er et bedre valg for miljøet,”

Tiina Laurén

Flere års produktudvikling krævede også et tæt samarbejde mellem Svanen og Kiilto. Laurén roser eksperternes løsningsorienterede tilgang til Svanemærket som en del af ansøgningsprocessen.

“Samarbejdet med Svanen var særdeles godt og konstruktivt, og det var virkelig professionelt at finde løsninger, for eksempel til at verificere kriterier.”

Støtte til miljømål gennem Svanen Svanemærket

Miljøspørgsmål er også blevet centralt i professionel rengøring. Laurén understreger Kiiltos støtte til denne orientering ved at udvikle produkter med Svanen, der tager højde for faktorer som genanvendelighed af emballage og rengøringsmidlets miljøpåvirkning.

Svanen understøtter vores miljømål og vores løfte til miljøet. Det er et velkendt, respekteret og upartisk mærke, der også tager hensyn til brugersikkerhed sammen med miljøet. Det er vigtigt at forstå processen bag mærket og de miljømæssige valg, der ligger i produktet, fra råvarevalg til produktion og fra brug til efterbrugsfasen,” siger Laurén.

Miljøaspekter er en integreret del af vores produktudvikling, og at tilbyde produkter med Svanemærket til professionelle er et naturligt valg for os. Smukt samarbejde og dialog mellem Kiiltos produktudvikling og Svanen er værdifuldt og hjælper Kiilto til at gøre fremskridt i den rigtige retning, når det kommer til miljøspørgsmål – herunder at være pioner ved at introducere noget helt nyt i branchen, eksemplificeret ved det nye Svanemærkede probiotisk universalrengøringsmiddel.

“Jeg føler, at min rolle er meningsfuld, når jeg kan udføre dette arbejde og påvirke disse problemer. Når miljøværdier styrer en virksomheds drift, er de også nemme at implementere personligt,” slutter Laurén.

Svanemærkede rengøringsmidler:

• Strenge restriktioner for miljøskadelige kemikalier
  • Sikker for brugerne
  • Effektiv rengøring med en lille mængde, fremmer ressourcebevarelse gennem lang levetid
  • Emballagekrav understøtter cirkulær økonomi gennem materialevalg