DAX fejrer 50 års jubilæum og introducerer nyt design

Vores svenske mærke DAX fejrer et halvt århundredes tilstedeværelse på det svenske marked og markerer jubilæet ved at introducere et nyt design på produkterne. Det nye, moderne produktdesign er skabt med tanken om at tydeliggøre produkterne og gøre det nemt at vælge det rigtige.

I fem årtier har DAX etableret sig som et betroet brand med visionen om at være det naturlige valg for forbrugeren inden for personlig hygiejne, samt at hjælpe kunder med at beskytte sig selv og andre. Det, der måske er mest forbundet med DAX, er deres røde design, som de fleste svenskere forbinder med håndsprit. Med respekt for historien og samtidig med blik for fremtiden har DAX nu gennemført en designopdatering i samarbejde med brand-bureauet Grow.

Anerkendelse har været nøgleordet i designopdateringen, og DAX hånddesinfektion med sin ikoniske røde “brand-form” blev udgangspunktet for det nye design.

Daniel Löfvenborg, Design Director i brand-bureauet Grow

DAX serien indeholder flere produktkategorier, så vigtigheden af ​​et tydeligt typografisk system for produktnavne og beskrivende tekster har været grundlaget for at skabe et ensartet udtryk. Farvepaletten er også blevet opdateret og moderniseret for at skabe et mere sammenhængende udtryk, hvor farverne nu har fået mere en kosmetisk indbydende karakter, fortsætter Daniel.

Det nye design rulles gradvist ud i hele DAX’s produktsortiment i løbet af efteråret og vil inden længe være tilgængeligt for slutbrugere inden for regioner, kommuner og virksomheder i Sverige. På det danske marked forhandles udvalgte DAX produkter via Kiilto Danmark.

Vores nye design repræsenterer en frisk start og symboliserer både vores arv og vores fortsatte engagement i at bidrage til et sundere samfund. Vi glæder os til fortsat at hjælpe vores kunder med at skabe velvære gennem gode og sikre hygiejneprodukter, som nu også har fået et nyt, friskt og tiltalende ydre.

Annika Ekström, Marketing Manager hos Kiilto